-`v´-

väntande ensamstående

2010-04-22

Onsdag

This bond between us,
can't be broken..
31+5 idag! Går in i v 33 på fredag, och nu är det över 12 veckor sedan jag var på ultraljud. Tiden skenar verkligen iväg - och detta trots att jag bara går hemma hela dagarna. Då tycker man ju att tiden borde gå långsamt.. Men icke sa Nicke mellan håriga pattar! Inte för Josefin inte.. Nej, för HON har ju inte börjat inhandla det nödvändigaste ännu och inte heller hunnit förbereda sig mentalt inför förlossningen. Som tur är så ser jag faktiskt fram emot den. Har tänkt mycket på smärtlindring osv, och har kommit fram till att epidural är uteslutet, då det finns en (dock mycket liten) risk att bli förlamad efter det.. Och med min otur så vet man aldrig! Så nej, ingen ryggmärgsbedövning här inte. Däremot ser jag väldigt mycket fram emot lustgasen.. Nästan så jag vill prova på lite nu *fniss*. Så funderar jag även på akupunktur (lugnande nålar som sätts i huvudet och i händerna) och bäckenbottenbedövning (som ska lindra den värsta smärtan i utgångsskedet). Och förutom andningen så tar det stopp där. Ingen annan bedövning som tilltalade mig, så tänker hålla mig till detta! Samtidigt så kommer jag givetvis att vara smart nog att skriva in i min "önskelista" att OM jag nu råkar böna o be efter mer bedövning, så SJÄLVKLART ska dom ge mig detta. Och kanske är det så att jag skriver ner det just för att lugna mig själv en smula.. Så att jag vet att jag kan få mer om jag vill. Då kanske inte behovet blir lika starkt om du förstår hur jag menar.

Förutom tankar angående förlossningen, så har jag blivit totalt besatt utav familjeliv.se! Helt sjukt skönt att alltid ha någon i samma sits som en själv. Att veta att man inte är ensam och att folk inte tycker att man gjort fel och det hjälper verkligen att få höra att man kommer att bli en bra mamma! För alla som väntar barn (oavsett om de ska behålla det eller ej), har barn eller kanske bara har funderingar och frågor angående graviditeter och föräldraskap, så rekomenderar jag STARKT denna commutitysidan! 5 stjärnor, verkligen!

Jag har nu börjat märka av tidsrytmer gällande mitt barn vakenhet! Han/hon vaknar ALLTID runt 7 på morgonen, och förblir vaket (likaså jag, då det är ytterst svårt att somna medans en liten liten människa trycker mot alla ens organ inifrån) till ungefär klockan halv 9 då jag kan somna om igen. Dagtid är det dock väldigt olika! Då brukar bebisen vakna när jag sätter/lägger mig ner. Om kvällarna brukar bebis vara vaken mer eller mindre hela tiden.. Iafl efter klockan 10. Får varje sen kväll/natt vagga min mage till sömns så att jag själv ska kunna få mig en blund.. Och jag antar att dessa rytmer kommer att sitta kvar också efter födseln! Så det är väl tur att jag redan förbereder mig för sena nätter och få timmars sömn.. :)

Och nu är det precis vad jag ska göra - alltså vagga min mage till sömns!
Jabba Me Hutt - Jag med Bebis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar