-`v´-

väntande ensamstående

2010-04-15

torsdag

Föräldragrupp!
Ja, idag börjar äntligen föräldragruppen! Gu va jag har längtat tills idag.. Är i v 30+6 idag, alltså går jag in i v 32 imorgon! Har kommit på att jag hela tiden räknat fel med veckorna.. Har trott att om man har gått som nu, 30+6, så är man i v 30. Men det är man ju inte eftersom man då gått 30 fulla veckor. Alltså är jag nu i v 31 och imorgon går jag in i v 32! Knasigt, men sant.

Ska börja ställa fram spjälsängen om bara ett par veckor och köpa de första babykläderna. Det är inte alls lång tid kvar nu! 66 dagar allt som allt, och jag längtar som bara den. Börjar bli trött på att vara gravid och tjock nu nämligen.. Det är mycket mer påfrestande än vad man tror, det lovar jag dig! Känslan av att inte kunna andas ibland för trycket mot lungorna.. Att inte kunna äta lika mycket som man tror att man behöver.. Att ha blivit SÅ mycket tyngre på SÅ kort tid.. Det är en omställning kan jag säga! Jobbigt att lyfta benen, kan inte knyta skorna/raka benen, vara trött i kroppen för jämnan.. Jadu, det är en del! Sen menar jag absolut inte att jag ångrar detta såklart! Det är ju värt alla mödor! Lätt.

Snart har jag en alldeles egen liten beby. Som är från mig! Mina gener.. Häftigt!
Något jag gjort ihop med någon annan liksom.. Liv är coolt!
Nu ska jag göra mig iordning och åka till mormor för en fika! Återkommer med nyheter!

Jabba Me Hutt - Jag med Bebis

3 kommentarer:

  1. hej tjockis;) kom att tänka på det att är du inte 31 fulla veckor på söndag eftersom att det är på en söndag du ska ha?

    kram jennifer:D

    SvaraRadera
  2. hej!
    läste att om du ska ha en kille ska den heta Max, vad ska den heta om det blir en flicka? :)

    SvaraRadera
  3. Jennifer - Nej, eftersom att en graviditet är 38+6 v/d allt som allt (förutan de ca två veckorna man räknar in sedan senaste mensens första dag, så switchar jag veckor på fredagar, då jag blev befruktad på en fredag. :) Så räknar dom jag pratat med om det iafl!

    Sara - Ja, jag tror iafl det! Max har etsat sig fast någonstans på vägen liksom, men det kan ju ändras också :). Om det blir en flicka har jag tänkt mycket på namnet Livia. Eller kanske Leia (som jag kommit att tycka mycket om den senaste tiden). :)

    SvaraRadera