-`v´-

väntande ensamstående

2010-04-07

onsdag

Längtan, förundran och en hel hop av kärlek!
Var på MVC igår. Tog SF-mått och lyssnade hjärtljud som vanligt.. SF-måttet har ökat med hela 4 cm sedan sist, och ligger alltså nu på 29! Och hjärtljuden har ökat även dom - 148/min. Pratade om sjukskrivningen som jag får ut nästa vecka på tisdag. ÄNTLIGEN. Nu slipper jag sjukanmäla mig själv dag ut o dag in.. Ska till sjukgymnasten på tisdag med, för att prova ut bälte som ska komma att hjälpa mig med foglossningen. Men det tvivlar jag starkt på.. Får antagligen börja på vattengympa med! Härligt.

30 fullgångna veckor på fredag! Går alltså in i v 31 då.. Hur stört är inte det då liksom? 31 av 40. Om 6 veckor är min bebis en helt färdig bebis! Då kan han/hon helt enkelt titta ut närsom. Så jag, Linnea Josefin Svensson kommer inom 10 veckor att vara någons mamma!

Tänker på det lilla jag bär runt på, är stolt över min tjocka mage och kan inte sluta peta på den! Du är så nära nu. Det är endast några hudlager och lite annat som finns emellan min trevande hand och din varma bebiskropp. Snart får jag äntligen träffa dig, pussa på dig och lära känna dig.. Samtidigt undrar jag om jag inte kommer att sakna dig inuti min mage när det är dags att välkomna dig till världen. Kommer det inte att kännas tomt när sparkarna försvinner, SF-måttet är taget för sista gången och när jag inte längre kan längta efter nästa möte med min barnmorska för att lyssna på dina hjärtljud genom förstärkaren? Närmre än så här kan man ju inte komma! Tänk vad du har lärt mig, och vad jag har förändrats pga dig.. Jag kan inte ens förstå att jag ens övervägde att ta bort dig först. Tänk vad jag hade gått miste om då! Tänk vilken ånger om jag hade vetat.. För dig kommer jag aldrig i livet att ångra!

Jag älskar dig redan av hela mitt hjärta och har verkligen börjat trivas med känslan av att aldrig mera vara ensam! ♥

Jabba Me Hutt - Jag med Bebis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar