-`v´-

väntande ensamstående

2010-04-01

onsdag

Aldrig mera ensam.
Så är det. Yep! Kollar på bebisar i v 29 för jämnan på youtube nuförtiden. Helt sjukt va stor bebisen är nu! Jotack, fort går det fortfarande.. Nåt fruktansvärt fort! Det är bra, för det betyder att jag snart får träffa mitt lilla pyre! Dock är det inte lika härligt att vara gravid längre.. Magen står så högt nu att jag har svårt att andas, samt att det trycker mot revbenen bara jag stoppar i mig något att äta. Är hungrig jämt, men kan helt enkelt inte äta lika mycket som jag borde! Det får helt enkelt inte plats. Bebis har nog vänt sig nedåt nu med, för när det sparkar så sparkar det hela tiden UPPÅT, under eller emot revbenen. Och ja, det gör ont! Haha. Har även haft några fruktansvärda nätter denna veckan, med sammandragningar i massor. Har vaknat och försökt spy.. Ja, allt för att få trycket att släppa, men inget fungerar. Haft mardrömmar med.. Drömde hur jag födde ett dödfött barn i förregår till exempel! Vaknade i tårar och kunde knappt andas pga trycket efter sammandragningarna.. Usch, det var hemskt! Tur att det bara var en dröm.

Bebis väger nu ungefär 1450 g och är ca 38-40 cm lång!
Jag väger nu nästan 71 kg.. Japp, du fattar rätt!
Har alltså gått upp nästan ett kilo sedan förra veckan! Maj gad.

Suget efter choklad är tillbaka, större än någonsin (tackar chokladen för det senaste kilot jag lagt på mig, tack tack). Sen är jag nästan inte alls sugen på mat längre! Bara choklaaad.. *omnomnom*
Mina finnar börjar ge sig vika och min torra hud är ÄNNU torrare! Jag har fortfarande inga bristningar, men blodådrorna runtom brösten och händerna äcklar mig.. VATTNIGA vader, anklar och fötter, men kan fortfarande ha på mig min ring så har inte svullnat så mycket på händerna. Vad mer? JO, håret. Skandal. Tjockare, visst.. Men ack va glanslöst och tråkigt det ser ut! Kanske inte beror på graviditeten, vad vet jag.. Kanske bara behöver slingor och en klipptid!
Sen har vi ju klädproblemet.. Som nog är det största av dom alla! För, jag ska ju faktiskt på två bröllop innan jag ska föda, och tänk sen.. Inte kommer jag att hitta en klänningen som både passar mig i smaken OCH passar till båda bröllopena! Det skiljer en månad på dem, och jag har en känsla av att man växer ganska mycket på en månad *ironisk och in need of help*!

Nu ska jag ta en välbehövd dusch och sedan ska jag lägga mig bredvid Eros (som kastrerades och opererade bort en tumör igår) och trösta oss med glass!

Jabba Me Hutt - Jag med Bebis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar